Saturday, April 28, 2007

2 things to report


1) Room online suddenly 'fed-up'... The router in next door is not contactable... In a sentence: I can't get wireless in my own room. (this blog is typed in the extension router out in the working area)

2) My boss just told me I won't be needed to do day-time consult... In a sentence: My work will be full-time night-shift then.

Happy? unhappy? good? bad?

I dunno..

(photo taken as a stray cat found in a HDB in sg)

Labels: ,

4 Comments:

Blogger 巔峰 said...

以下都是慣用的形容詞 "Happy","Unhappy","Good" or "Bad", 並沒有實質的形態及感受不一, 而且每個人的承受能力和準則也不同......正如我早前經歷工作上的困惑一樣,以上任何一個形容詞也不夠貼切,可是旁觀的同事好友以至親人他們的見解各有不同,但最終的答案還得由自己尋找. 倘若Boss不願解決問題或是自行解決也不可的話,容忍吧(雖然離合約期滿還有九個月)事情最終的結局如何?對你的利弊多寡總會有祂的旨意,我就是抱著這心態走出早前工作上的死胡同:p

12:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi, 我是第七次看你的Blog,
但這次看的時候is unhappy!
因為看到你的照片,令我想起剛過身
的貓爸爸!
我們相處了很長的日子,牠的離去令
我依依不捨,每次想起也想哭!
希望牠在天家會過得好!

12:23 AM  
Blogger 百恩木子 said...

巔峰: life goes on, I seems to feel abit tired to get an answer at the moment... just carry on..

Anonymous: wow..! you even counted the number of visits to here!? my honor! ^_^
How old was Daddy Cat? Surely it's unhappy to see them leaving..
Wish he had a better after-life in heaven.

5:21 AM  
Blogger 巔峰 said...

早前提及朋友懷疑患上分離焦慮症的貓兒最終走上自毀的不歸路,牠的離去或許給自身一個解脫,但對身邊的同伴及主人做成的影響卻纏繞萬分,自責,內疚,困惑,哀痛等.......對我而言,自懂性以後的我再沒有持久的飼養小動物(只為朋友托管數天矣),或許因為害怕面對生離死別的痛苦吧!!天生過於感性的性格,我認為自己較適合從事帶動歡欣氣氛,輸出正面及鼓勵信息的正/副職,雖然仍在尋覓中.....跨過這段困惱的心路歷程,增添了我生活的見證^o^

12:26 PM  

Post a Comment

<< Home